Víte jak funguje automatizace a Smart Bidding v rámci Google Ads? Podívejme se na ně blíže v tomto článku.

 

Strojové učení (machine learning) bere v potaz velké množství příkladů a na základě těchto příkladů určí vzorec určitého chování. Poté použije vzorec tak, aby vytvořil predikci dalších příkladů. Šetří tedy náš čas, který můžeme věnovat klientovi.

V rámci Google Ads lze využít automatizace např. pro rozpočty a nabídky, vytváření reklam, přehledy dat, vytváření kampaní.

 

Smart Bidding (Chytré nabídky)

Smart Bidding od Google se zaměřují na nastavení optimální nabídky pro každou jednotlivou aukci a přitom zohledňují marketingové cíle inzerenta.
Prvním důležitým krokem je stanovit si cíle kampaně, kterým by pak měla odpovídat i nabídková strategie, kterou si zvolíte.

 

Cíl kampaně

Doporučené strategie se Smart Bidding

Viditelnost Target CPA
Návštěvnost na webu Maximalizace konverze
Konverze / prodeje ECPC
Tržby Target ROAS

 


Target CPA - Cílová CPA

Target CPA neboli Cílová CPA je strategie, která nastavuje nabídky tak, aby vám při zachování určené cílové ceny za akvizici (CPA) pomohla získat co nejvíce konverzí.
Strategii Cílového CPA volte tehdy, kdy máte počet konverzí z vyhledávání alespoň 30 za 30 dní a máte-li neomezený rozpočet.


Maximalizace konverze

Tato strategie automaticky nastavuje nabídky tak, aby vaše kampaň získala v rámci stanoveného rozpočtu co nejvíce konverzí. Doporučený počet konverzí z vyhledávání, pokud chcete zvolit strategii maximalizace konverze, je minimálně 15 konverzí za 30 dní.

 

ECPC - vylepšená CPC

ECPC neboli vylepšená cena za proklik vám pomůže získat více konverzí z manuálního nabízení cen. Automaticky upravuje manuální nabídky za kliknutí na základě pravděpodobnosti, s jakou dojde k prodeji či konverzi na vašich webových stránkách. U této strategie není potřeba mít určitý počet konverzí pro její spuštění.

 

Target ROAS - Cílová ROAS

Cílová ROAS neboli Cílová návratnost investic do reklamy umožňuje nabízet ceny tak, aby bylo dosaženo očekávané návratnosti vynaložených investic. Při výběru strategie Target ROAS doporučujeme mít více než 50 konverzí za dané konverzní hodnoty v rámci Google Ads v posledních 30 dnech.

 

Základní doporučení pro všechny Google Ads kampaně 

  • Vyhledávání: vytvořte 3 a více rozšířených textových reklam na sestavu
  • Displej: vytvořte responzivní reklamy v každé z vašich reklamních sestav
  • Vyhledávání: nasaďte publika na všechny kampaně / reklamní sestavy
  • Displej: zvažte vyzkoušení chytrých obsahových kampaní (Smart Display Campaigns) pro automatické cílení na relevantní publika
  • Zkontrolujte, že každá sestava má jednotné téma a vede stejnou cílovou skupinu
  • Zkontrolujte a zlepšete výkon cílové stránky (relevance, kvalita, rychlost načítání)
  • Cílovou částku nastavte s ohledem na historický výkon kampaně

Při výběru strategie berte tedy v potaz vaše cíle. Pro přechod na Smart bidding mějte dostatek konverzních dat pro Target CPA a Target ROAS. Při vyhodnocování počítejte s učící fází a konverzním zpožděním a vyhněte se používání manuálního CPC.

 

Chcete se o Smart Biddingu dozvědět více nebo potřebujete pomoc s výběrem správné strategie? Neváhejte nás kontaktovat.