Obsahová síť Skliku nabízí velký prostor pro vaši reklamu. V tomto článku vám ukážeme jaké jsou možnosti cílení obsahových kampaní a doporučíme tipy ohledně jejich nastavení.
V obsahové síti lze cílit na webové stránky prostřednictvím umístění, témat a klíčových slov nebo na uživatele přes zájmy, zájmy o koupi a retargeting.
Cílení na umístění
Chcete-li být vidět na určitých webech, zvolte si umístění. Přes příslušnou záložku na úrovni sestavy zadejte url adresy vybraných webů. Cílit lze na celý web, jeho konkrétní část, subdoménu nebo podstránku. Sklik rozeznává několik druhů zápisů umístění. Pokud chcete cílit na celou doménu včetně všech subdomén stačí v umístění stránky zapsat doménu bez “www”. Zápisem s “www” cílíte na konkrétní subdoménu a vaše reklama se jinde zobrazovat nebude. Až vaše reklama poběží, můžete proklikem umístění zjistit, kde přesně se tato reklama zobrazila.
Cílení na témata
Stránky v obsahové síti Skliku jsou rozděleny na témata. Můžete si tedy zvolit jaké tematické zaměření mají mít jednotlivé url a kde chcete svou reklamu zobrazovat. V záložce témata zvolte příslušné kategorie. U běžící kampaně při prokliku jednotlivých témat zjistíte, kde se tato reklama zobrazila a jak byla efektivní.
Cílení na klíčová slova
Cílení na klíčová slova funguje v obsahové síti jinak než ve vyhledávání. Do sestavy zadáte 5 - 10 klíčových slov a systém zobrazuje inzerci tam, kde najde největší shodu s obsahem celých stránek. Toto cílení je vhodné pro specifické případy.
Cílení na zájmy
Zájmy rozdělují uživatele do skupin podle určitého dlouhodobého chování. Cílení na zájmy je obecnější a má širší zásah. Vhodné je při budování povědomí o značce.
Cílení na zájmy o koupi
Zájmy o koupi už cílí přesněji na uživatele na základě jejich nedávného nákupního chování. Cílení na zájmy o koupi se hodí pro uživatele, kteří jsou v poslední fázi nákupního procesu a pro výkonové kampaně. V příslušné záložce zájmů nebo zájmů o koupi najdete seznam aktuálních zájmů. Nezapomeňte vybírat také ve více konkrétních podkategoriích.
Retargeting
Retargeting a dynamický retargeting slouží k oslovení uživatelů, kteří již navštívili váš web. Retargeting je důležitou složkou vaší kampaně a pokud chcete využít jeho funkcí je nutné na váš web umístit retargetingový kód.
Určité cílení v obsahové síti můžete použít také jako vylučující u jiného typu cílení. Cílení na pohlaví nelze použít samostatně, ale jen v kombinaci s jiným typem cílení v obsahové síti. Vámi vybraná pohlaví můžete vypnout nebo rozlišit jinou CPC. Cílení v obsahové síti se dají kombinovat, tím se však navzájem omezují. Výjimkou je kombinace cílení na zájmy o koupi a retargeting. Tato cílení se naopak navzájem doplňují.
Tipy na nastavení kampaní
- Rozdělte bannery a kombinovanou reklamu do samostatných kampaní
- Každý typ cílení mějte v samostatné reklamní sestavě nebo kampani
- Pracujte s inzeráty
- Zvolte vhodný obrázek kombinované reklamy
- Bannery nasazujte ve všech formátech
Nevíte si s nastavení Vašich reklamních kampaní v Skliku rady nebo jen chcete získat více informací? Neváhejte nás kontaktovat.