Vyzvěte návštěvníka webu k akci a zajistěte si tak příslušnou konverzi.
Jak přimět návštěvníka webu k akci? Chcete-li, aby návštěvník vašeho webu něco udělal, musíte mu to říct. Učinit tak můžete s pomocí výzvy k akci. Výzva k akci nebo také call-to-action je text, který vybízí uživatele ke kliknutí. Výzva k akci může vypadat různě např.:
- Objednejte
- Vložte do košíku
- Čtěte
- Kontaktujte nás
- Registrujte se
- Napište nám
- Zavolejte nám
- Stáhněte si
- Vyzkoušejte zdarma
- Odebírejte novinky
Výzva k akci je často spojena s tlačítkem neboli buttonem, na které má uživatel kliknout a vykonat tak požadovanou konverzi. Jak správně navrhnout takový CTA button? Vaším úkolem je v návštěvníkovi webu vyvolat emoce, dalšími důležitými faktory jsou velikost, barva, tvar nebo text samotného buttonu. Text výzvy k akci začínejte slovesem a nezapomínejte, že podstatný je také kontext, ve kterém výzvu k akci použijete.
CTA button je významný také v online reklamních kampaních. Správná volba výzvy k akci je klíčová pro výkon reklamní kampaně. Výzvu k akci využíváme v souvislosti s frameworkem SEE-THINK-DO-CARE. Ve fázi SEE se uživatel zatím rozhlíží a vaši firmu nebo produkt pravděpodobně ještě nezná. V této fázi je využíváme výzvy k akci jako např. více informací >, více >, prozkoumat >, apod. Fáze THINK pracuje s uživateli, kteří mají již o firmě nebo produktu jisté povědomí. Zde lze vhodně umístit buttony s textem jako stáhnout katalog > nebo nová kolekce >. Pokud se uživatel již rozhodl a chce nakupovat dostává se do fáze DO. V této fázi aplikujeme např. vložit do košíku >, koupit > nebo objednat >. Více o modelu SEE-THINK-DO-CARE se můžete dočíst v našem článku.
CTA má zásadní dopad nejen na CTR (míru prokliku), ale i na zvyšování konverzního poměru na webu. S tvorbou CTA buttonu vám rádi poradíme nebo je za vás přímo vytvoříme. Pro optimální řešení využíváme A/B testování, pomocí kterého zjišťujeme, jaká výzva k akci je pro vaši reklamní kampaň a web nejpříhodnější.
Máte zájem využít technologii CTA buttonů na vašem webu nebo chcete jen získat více informací? Neváhejte nás kontaktovat.