Věděli jste, že celková hodnota exportu ve světě je asi 16 bilionů dolarů? Z toho vyplývá, že export je skvělá příležitost pro vaše podnikání.

Někteří lidé však mají z objednání produktů z cizí země obavy. Až 28 % předpokládá, že bude těžší vrátit produkt, 22 % si myslí, že doručení bude trvat příliš dlouho a 21 % má strach o kvalitu zákaznického servisu. Pokud tedy uvažujete o exportu vašich produktů do zahraničí, je dobré se nad těmto věcmi zamyslet. Google vyvinul nástroj Market Finder, který vám pomůže najít vhodný trh pro vaše podnikání.

 

Co je to Market Finder

Nástroj Market Finder jednoduše vytipuje vhodné trhy pro expanzi konkrétního druhu zboží, ale to není vše. Pomáhá získávat informace i v oblastech jako jsou platební metody, doprava či zákaznický servis.

Výhody

  • Rychlost
  • Jednoduchost

Nevýhody

  • Data nemusí být úplně přesná
  • Nenajdete zde data o cenách konkurence nebo její pozici na daném trhu apod.

Jak začít? Na webové stránce Market Finder jednoduše zadáte adresu svého webu a země, které byste chtěli analyzovat. Ihned získáváte data na základě toho do jakých kategorií se váš web řadí. Klíčová slova lze dále upravovat a je potřeba si na ně dát pozor. S výběrem klíčových slov totiž pomáhá Google, a proto nemusí být úplně relevantní.

 

Jaké informace vám Market Finder zobrazí

  • Měsíční vyhledávání v daných kategoriích v dané zemi
  • Doporučenou cenu reklamy v dané zemi
  • Index, toho jak jednoduché je dělat byznys v dané zemi
  • Disponibilní příjem domácností
  • Parametry dané země
  • Jazyky dané země
  • Index korupce dané země
  • Síla ekonomiky dané země
  • Průměrný věk v dané zemi
  • HDP v dané zemi
  • Růst HDP v dané zemi
  • Nezaměstnanost v dané zemi
  • Index logistiky v dané zemi a mnoho dalších.

Doporučení jak postupovat při výběru

  1. Předvýběr zemí - vyberte 10 - 15 zemí a přidejte 1 - 2, které znáte, pro srovnání.
  2. Statické porovnání dat v nástroji Market Finder.
  3. Vyberte pro vás důležitá data - objem vyhledávání, CPC, trendy, konkurence a další specifika trhu.
  4. Data vložte do tabulky a srovnejte jednotlivé země.

Dejte si pozor na překlad klíčových slov. Velkým problémem při práci v nástroji Market Finder je jazyk, proto je potřeba je důkladně vybírat. Bezplatně je vyhledáte sami v Google Translate v Spreadsheetu. Překlady nejsou však úplně přesné, a proto stojí za zvážení i objednání překladatelské služby.

 

Zvažujete využití Market Finderu pro export Vašich produktů do zahraničí a nevíte jak na to? Neváhejte nás kontaktovat.