Zúčastnili jsme se největší online konference Ad World 2023, kde vystoupila řada významných marketérů, kteří se s námi podělili o tipy a trendy ze světa marketingu. Mezi vystupujícími se objevily osobnosti jako například Seth Godin, Sofia Hernandez nebo Antonis Kocheilas. Přinášíme vám několik tipů a trendů z marketingu, které na konferenci zazněly.

Co stojí za apatií spotřebitelů vůči značkám? Antonis Kocheilas z Ogilvy Advertising vysvětlil, že příčinou jsou mnohé změny, kterými marketing prochází. Zatímco v minulosti neexistovalo tolik médií a lidé měli nadbytek pozornosti, dnes je situace přesně naopak - na spotřebitele působí mnoho různých médií, ale spotřebitelé mají nedostatek pozornosti, jelikož jsou příliš přehlceni. Další změnou je rozpor mezi potřebou individualismu a kolektivismu. Lidé chtějí být jedineční a odlišní, ale zároveň chtějí patřit do nějaké komunity. Takže marketing musí být personalizovaný a exkluzivní, ale zároveň musí lidi spojovat a slučovat do větších skupin. A podobně existuje i rozpor mezi užitečností a zábavou. Marketing musí být užitečnější než kdy předtím, ale také by měl být zábavný, aby dokázal upoutat pozornost.

Rose Jia z Amazon Grocery se podělila o několik tipů, jak na reklamu v době recese:

  • Během krize zákazníci utrácejí méně a kupují především nezbytné produkty. Kromě toho, 90 % spotřebitelů není loajálních vůči značce, takže firmy se již nemohou spoléhat pouze na svůj brand. Proto je třeba zjistit, co vaši zákazníci potřebují, jaké problémy mají a nabídnout jim řešení.
  • Firmy považují marketing za výdaj, který přirozeně chtějí snížit. Avšak je nutné si uvědomit, že výdaje na marketing jsou investicí do budoucna.
  • Nesnižujte reklamní investice a zůstaňte tak v podvědomí spotřebitelů v okamžiku, kdy se vaši konkurenti stahují z různých mediálních platforem. Spotřebitelé totiž kupují především značky, které je napadnou jako první, a proto je důležité, aby byl váš brand neustále viditelný. Snížení reklamních investic by byla zásadní chyba.

O tipy pro úspěch na sociální síti TikTok se podělila globální vedoucí business marketingu pro TikTok Sofia Hernandez. Dle Sofie je klíčem k úspěchu na TikToku opravdovost a autenticita. Značky musí přemýšlet jako marketéři, ale chovat se jako tvůrci. Tvořit zábavné reklamy, číst komentáře a nebýt vtíravý jsou další rady, které byste měli dodržovat. V neposlední řadě je pro marketing na TikToku důležité navázat spolupráci s tvůrci. Je třeba najít tvůrce, který se k vaší značce hodí. S tím vám pomůže nástroj TikTok Creator Marketplace.

Význam spolupráce s tvůrci zdůraznil také Jimmie Stone z Mety. Tvůrci mají svůj vlastní brand, kolem kterého tvoří svou komunitu sledujících a spolupráce s nimi je nejlepším způsobem, jak do těchto komunit proniknout. Celkem 63 % lidí věří tomu, co tvůrce říká o značce více než když to značka říká sama o sobě, a proto je spolupráce s nimi klíčová pro úspěch. Jimmie dále radí, abyste při vytváření kreativ mysleli na to, že oslovujete široké publikum s různými typy lidí. Diverzita a inkluze jsou proto důležitými prvky, na které je třeba při vytváření reklam dbát.

Velkým tématem konference Ad World 2023 byla umělá inteligence a její využití v budoucnosti, stejně tak jako její dopad na lidi a jejich práci. Marketér a autor Seth Godin je toho názoru, že AI nahradí průměrnost a obyčejnost a naopak pomůže vyzdvihnout nadprůměrnost. Talentovaní a kreativní lidé se tak nemusí bát, že kvůli AI přijdou o práci a spíše mohou AI využít k tomu, aby odváděli ještě lepší a kvalitnější výsledky. Umělá inteligence změní práci marketérů i způsob, jakým lidé vnímají kreativitu.

Chcete, aby vaše kampaně a reklamy byly v souladu s aktuálními trendy? Kontaktujte nás.