Meta vydala příručku s praktickými tipy, jak optimalizovat landing pages reklam a zvýšit tak jejich efektivitu. Příručka vznikla na základě analýzy 500 reklam a jejich landing pages.

V první řadě je důležité, aby landing page splnila očekávání zákazníka. Například proklik na cílovou stránku, která nesouvisí s produktem promovaným v reklamě, může vést k okamžitému opuštění stránky. Meta ve své příručce shrnula tři body, prostřednictvím kterých byste měli optimalizovat svou landing page pro splnění očekávání zákazníků:

  • Zrychlete načítání webu - snižte množství HTTP požadavků, pozdržte načítání obsahu, který není viditelný nebo odeberte nepoužívané kódy třetích stran.
  • Poskytněte zákazníkovi potřebné informace - na vstupní stránku nahrajte fotografie produktu z různých úhlů, vypište vlastnosti produktu, jeho specifikaci apod.
  • Přizpůsobte web mobilním telefonům - navrhněte mobilní verzi webu tak, aby na jednotlivé prvky na stránce bylo možné dosáhnout palcem a uživatel tak mohl procházet stránky jednou rukou. Zvýrazněte CTA tlačítka.

Postarejte se o to, aby zkušenost zákazníka s vaším webem byla bezproblémová a aby landing page motivovala zákazníka k dokončení konverze. K tomu vám poslouží tři kritéria:

  • Obsah - zásadní informace o produktu by měly být uvedeny v prvním až druhém viewportu a text na webu by měl být stručný. Ujistěte se, že velikost písma je dostatečná i pro mobilní zařízení.
  • Kontinuita - dbejte na to, aby landing page byla v souladu s reklamou, která na ni odkazuje, ať už se jedná o grafické prvky, tak i o sdělení, cenu apod.
  • CTA - každá landing page by měla obsahovat viditelné tlačítko s výzvou k akci, které zákazníka navede ke konverzi.

Dále byste měli uvést týmy z různých oddělení firmy do souladu a zajistit mezi nimi vzájemnou komunikaci. Definujte si jednotné cíle pro UX, kterých by týmy měly dosáhnout. V neposlední řadě byste měli testovat různé způsoby optimalizace landing page, abyste identifikovali problémy.

S online inzercí i optimalizací webových stránek vám rádi pomůžeme. Kontaktujte nás.