V roce 2020 Google představil novou verzi svého analytického nástroje Google Analytics, kterou nazval Google Analytics 4. Tato verze přináší několik významných změn oproti svému předchůdci Universal Analytics. O jaké změny se jedná a jak zásadní jsou oproti předešlé verzi?
Jednou z mnoha novinek, které GA4 přináší, je jiný způsob atribuce. Universal Analytics využívá atribuci podle posledního nepřímého prokliku, kdežto nástroj Google Analytics 4 využívá atribuci na základě dat. To znamená, že konverze a jiné události se rozdělují mezi jednotlivé zdroje na základě jejich přínosu. Další výraznou změnou je, že Google Analytics 4 se zaměřuje na události na webu. V GA4 tedy sledujeme akce, které uživatelé na webu provedli. To je zásadní změna v porovnání s verzí UA, která je založena na návštěvách.
V Google Analytics 4 se již nenastavují cíle, jak tomu bylo u UA, ale je třeba vytvořit událost konverze. Dále stojí za zmínku, že GA4 ukládá data cookies jen na dobu 14 měsíců, v základním nastavení pouze 2 měsíce. Data je ale možné exportovat do nástroje BigQuery, kde si je můžete uchovat.
Rozhraní reportů v Google Analytics 4 ještě zdaleka není dokonalé, a proto v současné době není vhodné přestat používat Universal Analytics. Ale je třeba připravit se na budoucnost, ve které bude GA4 hrát zásadní roli. Již nyní totiž Google upřednostňuje využívání GA4 před UA. Pokud ještě pro svůj web nevyužíváte GA4, právě teď je nejvyšší čas začít. Kontaktujte nás, s nastavením služby Google Analytics 4 vám pomůžeme.