Zúčastnili jsme se letošního ročníku Marketing Festivalu, kde vystoupilo mnoho zajímavých osobností ze světa marketingu. Mezi řečníky byl například Mark Ritson, Karen Nelson Fieldová či Tom Roach. Chtěli bychom se s vámi podělit o několik zajímavých poznatků:

  • Přednáška Prof. Karen Nelson Fieldové byla zaměřená na tzv. “attention economy”, která se zabývá pozorností uživatelů v digitálním světě. Podle profesorky Fieldové se pozornost uživatelů liší v závislosti na mnoha faktorech, například platforma či médium, na kterém se reklama zobrazuje. 
  • Tom Roach hovořil o tom, že by firmy měly hledat rovnoměrnost mezi krátkodobostí a dlouhodobostí, tedy mezi performance aktivitami a budováním brandu. V krátkém období je třeba se zaměřit na performance, kdežto z dlouhodobého hlediska je nutno budovat značku. Protože jak doktorka Grace Kite uvedla, silnější značky přináší více prokliků.
  • Dle Marka Ritsona je důležité, aby se firmy zaměřovaly na své stávající zákazníky, ale často tak opomínají nové, potenciální zákazníky. Na své zákazníky je nejvhodnější cílit v krátkém období, avšak pro dlouhodobý růst a brand building je důležité oslovovat ty nové.
  • Simon Peel se vyjádřil k aktuálnímu tématu změn v možnosti sledování aktivit uživatelů pro reklamní účely v novém iOS. Simon je toho názoru, že i navzdory omezené možnosti sledování efektivity v systémech má stále smysl cílit reklamy na iOS.

Pro efektivní nastavení a optimalizaci vašich kampaní v souladu s aktuálními trendy nás kontaktujte.