V předchozím článku s názvem "Jak na retargeting v Skliku” jsme vám ukázali, jak lze s retargetingem v Skliku pracovat a jeho správné nastavení. V tomto článku se dočtete, jaké je nejčastěji využívané nastavení retargetingových kampaní a naučíme vás tyto kampaně založit.
Retargetingové seznamy si v Skliku můžete podrobně rozčlenit a zacílit na podobné uživatele konkrétních kategorií a podkategorií vašeho webu. Vzniklé retargetingové seznamy přiřadíte do jednotlivých sestav a doplníte je o inzeráty připravené na míru, tak aby cílily na uživatele ještě relevantněji.
Strategie retargetingu:
- Retargeting na kategorie produktů
- Rozčlenění dle času od poslední návštěvy
- Opuštěný košík
- Opakované nákupy
Retargeting na kategorie produktů vám umožňuje zobrazit uživateli inzerát, který bude skutečně odpovídat tomu co si prohlížel na webu. Jednoduše rozdělíte jednotlivé kategorie produktů na reklamní sestavy a přizpůsobíte inzeráty daným sestavám.
Cílit můžete na uživatele vašeho webu také prostřednictvím retargetingových seznamů. Můžete si rozčlenit jednotlivé seznamy dle času např. Navštívili web 7 dní, Navštívili web 14 dní, Navštívili web 30 dní. Inzeráty se pak budou zobrazovat dle času od poslední návštěvy. Důležité je vyloučit seznamy s kratší délkou členství z ostatních seznamů, ať se vzájemně nepřekrývají.
Pomocí retargetingových seznamů můžete zacílit i na uživatele, kteří opustili váš web těsně před dokončením objednávky. Tento seznam nastavíte tak, že vložíte url nákupního košíku do definice seznamu podle url v tomto retargetinovém seznamu, který můžete pojmenovat jako “Opuštěný košík”. Vytvořte si také seznam uživatelů, kteří objednávku dokončili tzn. prošli url, která se zobrazí po dokončení objednávky. U obou seznamů nezapomeňte vhodně nastavit trvání členství. Při nastavení retargetingu do jednotlivých sestav přidejte dokončenou objednávku jako vyloučený seznam. Text inzerátu opět přizpůsobte retargetingovému seznamu např. “Nenechali jste něco v košíku?”.
Cílení na opakované nákupy je skvělou možností cílení na uživatele, pokud máte eshop se zbožím, které se nakupuje opakovaně v pravidelných intervalech. Pokud máte například eshop se psím krmivem, které vydrží 2 měsíce, nastavte retargeting na opakovaný nákup s cílením na uživatele, kteří dokončili objednávku před dvěma měsíci.
Díky podrobnějšímu cílení získáte data, které lze využít při optimalizaci.
Pokud si nevíte rady s nastavením retargetingu v Skliku, tak nás neváhejte kontaktovat.