Sklik.cz Expert fórum je každoroční konference pro PPC specialisty. Zabývá se výkonnostním marketingem a novinkami v Skliku. Shrnuli jsme pro Vás to nejzajímavější a přidali pár komentářů.

Zhlédli jsme všechny přednášky, z nichž každá byla následována rozhovorem s konkrétním řečníkem, který zároveň vždy odpovídal na zvídavé otázky účastníků. 

Nejvíce nás zaujala přednáška Jaroslava Slavičínského, který hovořil o tom, jak správně vyhodnocovat brandové kampaně a co ovlivňuje jejich efektivitu. Například také mluvil o tom, že více než polovina impresí v ČR není vizibilní a je třeba s tím při brandových kampaních počítat. 

“Potvrzuje to, co říkáme našim klientům. Před nákupem médií je třeba se poradit s agenturou ne jen ať to zapadá do celkové strategie, ale aby byl nákup efektivní, dle Vašich cílů, jelikož víme na které formáty a metriky se zaměřit. Obecně pak našim hodnotícím kritériem u brandových kampaní je dosažení výrazně vyššího CTR než bývá průměrné, které lze dosáhnout právě volbou správných formátů a účinnější kreativou v rámci dané fáze zákazníka. Jedině tak víme, že jsme zákazníka oslovili a můžeme s ním dále pracovat v rámci celého nákupního funnelu.
Samozřejmě, obsahová síť Seznamu je velmi kvalitní a zahrnujeme ji do všech marketingových plánů, jen je třeba vybrat ty správné formáty a vyjednat nejlepší nabídku” 



Dále jsme se dozvěděli, že Sklik bude mít brzy pro vyhodnocování brandových kampaní nové metriky, jako např. Unikátní uživatelé a Průměrná frekvence zobrazení. Tyto metriky umožní mnohem lépe hodnotit efekt brandových kampaní, což značně přispěje k jejich efektivnější optimalizaci. Následoval Jiří Studený, který hovořil o důležitosti malých účtů v agenturách a prezentoval několik tipů, jak rychle a efektivně odhalit, je-li s nimi něco v nepořádku. Velice zajímavé povídání měl také Adam Raška, který hovořil o Seznam Prohlížeči, který denně využívají statisíce aktivních uživatelů. Je třeba ocenit jeho vysokou úroveň bezpečnosti, na které si zakládá. Tento prohlížeč totiž spolupracuje s bankami a ČOI. Dokáže tak spolehlivě odhalit phishing, podvodné weby a dbá na hlídání hesel. Což se hodí nejen pro uživatele vyšších věkových skupin, ale také pro všechny, kteří si potrpí na bezpečnost.

Na závěr přednášky hovořili David Velechovský a Zdeněk Líbal o chystaných novinkách v Skliku. Dozvěděli jsme se např. o Seznam Nákupech, což bude alternativa Google Nákupů pro Sklik. Také se chystá spuštění Skliku pro inzerenty začátečníky, který bude mít název Sklik Začínáme. Inzerovat tak bude moci opravdu každý, i když nezná typy kampaní a neví, jak nastavovat CPC. 

“Mnoho funkcí sice bude automatizováno a přehledy budou omezeny jen na základní metriky, ale rozhodně je to zajímavý způsob, jak usnadnit menším inzerentům spuštění online kampaní bez větších nákladů. Ostatně to známe z Facebooku, kde Vám na vybrané příspěvky nabídnou inzerci, kde po pár kliknutích spustíte reklamu, která Vám zvýší dosah.” 

Tímto děkujeme celému týmu Skliku za zajímavě strávené dopoledne a za plno užitečných informací a těšíme se na následující ročník.